Udsigt mod nord

8. juni 2021. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
8. juni 2021. Til højre vogterhus 149a. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
4. juli 2021. MZ 1452 med Aalborg Øst-slæberen (14 vogne) har netop løbet om og der skal nu foretages bremseprøve, inden turen går til Aalborg Øst. Fotograf: Thomas Boberg >Nielsen.
4. juli 2021. MZ 1452 med Aalborg Øst-slæberen (14 vogne) har netop løbet om og der skal nu foretages bremseprøve, inden turen går til Aalborg Øst. Fotograf: Thomas Boberg >Nielsen.
4. juli 2021. Til venstre er to IC3-togsæt (forrest et ukendt, bagerst togsæt 54) under indkørsel i spor 23. Til højre tages der bremseprøve på Aalborg Øst-slæberen, der har MZ 1452 som trækkraft. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
https://thomas-boberg-nielsen.s3.eu-central-1.amazonaws.com/Jernbane/Randers-Aalborg/Km+248%2C4+Aalborg/Vejoverf%C3%B8ringer/Km+247%2C21+Ny+K%C3%A6rvej/Udsigt+mod+nord/20210704/IMG_9558.MOV
4. juli 2021. MZ 1452 med Aalborg Øst-slæberen (14 vogne) har netop løbet om og er nu på vej mod Aalborg Øst. PU-signal G21 i sydenden af stationen viste “forbikørsel tilladt”. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen
8. maj 2022. Kalkvogne i Aalborg Øst-slæberen. Rangertrækket er formentligt på vej til Aalborg Øst. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
5. marts 2023. En dejlig solskinssøndag med forår i luften. Om få år vil området her være overplastret med master og køretråde. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
8. februar 2024. En lille video optaget fra vejoverføringen for Ny Kærvej. Fotografen fotograferer mod nord. Maskinen kommer kørende ad spor 27A fra nord mod syd. Maskinen har formentlig været henne og aflevere en bid af sporskifte 50. Nu er den tilbage ved sporskifte 50, som den hapser endnu en bid af. Til venstre ses spor 27, som tidligere betjente det private sidespor A/S Thorvald Pedersen. Fotograf: Lasse Duusgaard.
8. februar 2024. Som ovenfor. Maskinen har hapset endnu en bid af sporskifte 50 og slæber nu godbidden mod nord ad spor 27B. Fotograf: Lasse Duusgaard.
21. februar 2024. Spor 27 (det korte blindspor til venstre) og 27A (der fortsætter mod nord) er netop blevet pillet op. Det skete i dagene omkring den 8. februar 2024. Sporskifte 50 lå cirka under fotografens position. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
12. marts 2024. To onde Lienherr-maskiner er ved at gøre klar til at gnaske i det aalborgensiske skinnenet. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
13. marts 2024. Den onde Liebheer har placeret sig i spor 21 og gør sig klar til at gnaske i spor 90. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
13. marts 2024. Man er godt i gang med at fjerne en masse spor på Aalborg station. Længst til højre ses spor 95, som allerede er afskåret fra det europæiske jernbanenet (bag fotografen). Den 15. marts 2024 var skinnerne i spor 95 fjernet. I midten er skinnerne i spor 90 pillet op – betonsvellerne ligger dog stadig i skærverne. Lidt længere fremme ad spor 90 står dværgsignal 108.2 ene og forladt. Bag dværgsignal 108.2 er sporskifte 13 netop blevet fjernet. Sporskifte 13 gav adgang til spor 90 (ret frem) henholdsvis spor 92 (mod højre). Bag det fjernede sporskifte 13 anes dværgsignalerne 143.2 (til venstre) og 143.3 (til højre). Lige nedenfor fotografen ses bagsiden af dværgsignal 108.1 (til venstre) og 123.1 (til højre). Oppe i billedets venstre hjørne anes en lang række grønne pavilloner, der formentlig skal rumme byggeledelse mm. under den kommende ombygning af Aalborg station. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
16. april 2024. To dage før – den 14. april 2024 – ankom der et ordentligt læs vogne med skinner til Aalborg station. På billedet her ses nogle af vognene, efter at skinnerne er læsset af. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
16. april 2024. Som ovenfor. Nogle af vognene var litra Rlns fra firmaet Vossloh. Her ses vogn 033. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.
17. april 2024. Tømte skinnetransportvogne holder i spor 21. Nogle af de aflæssede skinner er nu placeret længere fremme i spor 22 midt i sporet. Fotograf: Thomas Boberg Nielsen.